You can't keep a secret, but you keep a diary anyway

Mitt skolvana huvud har ännu inte riktigt vant sig vid dagarna från 8-5, trots att detta sista år i det grundläggande skolväsendet på många sätt liknat arbetsdagar.
   Den största skillnaden är också den bästa; jobbet stannar på jobbet. Kanske är det just därför som jag finner det berättigat att falla i dvala av trötthet varje dag när jag kommer hem? För att jag vet att jag inte har någonting annat som behöver göras. Jag faller ned i soffan och låtertv:n spela mina bästa filmer och serier. 
 
Nåja, det finns alltid saker som kommer upp och som ska göras, men de har ingen plats här i denna, kanske aningen förskönade redogörelse av min dag. De hör inte hemma här. 
 
Istället:
Filmtips för kvällströtta livsnjutare
- Anna Karenina
-Django Unchained
-KickAss
-Seeking a friend for the end of the world
-Eternal sunchine of the spotless mind
 
Låtar för dig som blir trött av hösten...
-Utkast till ett brev /Lars Winnerbäck
-Who wants to live forever /Queen
-Valentine /Fiona Apple
-Music to hold hands to /The Lucksmiths
-Bitten /Patrick Wolf
 
...och för dig som vill ge alla sådana ouppfostrat otrevliga känslor en rejäl käftsmäll rekommenderas:
- Soundtracken till Django Unchained och KickAss, riktigt bra för sin genre.
 
Jag har ju sagt att det lider mot höst, och det kunde inte ha kommit mer lägligt.
 
Må gott
//L
Linda | |
Upp