Letar i lådor och skåp, under kudden och bland pennorna. Någonstans i bokhyllan eller strömmande ut från högtalarna.

 
 
 
 
 
Jag finner mig ständigt sökande efter inspiration. Man vet ju aldrig var den kan finnas, inkurad under sängen eller på sidan 231 i någon gammal bok, men på senare tid verkar den inte vilja infinna sig ens efter de mest genomtänkta lockrop. Jag sätter på min "kupade champagneglas-lista" när jag jobbar med projektarbetet eller mitt sido-projekt. Letar efter bilder som jag lägger i min stil-mapp för att kunna titta på när musiken inte hjälper. Musik och bilder är det bästa för att hitta inspiration för mig.
 
Men ofta kan jag tänka på saker i huvudet men inte få ned det på papper. Jag kan se det som en film, vet precis ur vilka vinklar det ska ses ur, hur skärpan ska gå från en sak till en annan. Jag har i synnerhet en scen i huvudet som jag är så himla stolt över och som skulle bli så otroligt snygg som film. Men jag måste ju bara ihop det med den resterande storyn för att det ska bli läsvärt. Det är där jag får problem. 
 
På plussidan har jag en idé till mitt projektarbete vilket gör att färdigställandet av det inte verkar så himla långt bort ändå.  
 
//L
Inspiration | |
Upp