Gatlyktsblänk på våta fönsterrutor - tisdag

När käkben och ryggar värker trotsar violflickorna sin misär och går ner till KK för att äta lasagne, dricka kaffe (svart och vågat för Lindas del, medan Catrine håller sig till det sötade och mildare med choklad i) och lyssna på Celine Dion som lite otippat spelar i högtalarna.
 
 
 
Linda visar Catrine Tumblr på mobilen, en nyhet för henne som alldeles nyligen även skaffade Pinterest på den bärbara mediaenheten. Linda är rätt bra att ha ibland ändå, tycker Catrine. För en gångs skulle står Linda för det mesta utav pratet då Catrine är lite ur funktion. Det talas om svårigheter att bryta vanor, lite om Linköping to come, att vara nöjd med sitt egna utseende och sist några ekivoka GIF:ar på Pinterest.
 
Linda - Alltså det är så grovt va, så jag får ont i ögonen....!
Catrine skrattar motvilligt och håller sig om käken.
 
Vi avslutar en tisdag här på KK då det snart stänger ute oss i kylan, lämnade att gå hem till var och en. Vad ska göras ikväll då?
Linda: "Jag ska gå hem och göra min numera dagliga yoga. Och ja, det är lika hurtigt som det låter..."
Catrine: "Värktabletter. Min kväll kommer kretsa kring dessa små vita ting, dels käka dem men även plocka upp alla de miljarder som trillade ur den burk jag välte i min stress när jag skulle möta Linda för några timmar sen."
 
// Violflickorna
KK, Violflickorna | |
Upp