Glitter, bubbel, klackar och lite mer glitter

Vinterhalvåret bjuder onekligen på de bästa högtiderna! Påsk och midsommar i all ära, men jul och nyår är mina favoriter. Nästan direkt efter jul längtar jag till tolvslaget och firandet ska vara storslaget! Trerätters, bubblig dricka och galafeeling är ett måste. Jag menar inte att partyt ska vara på nattklubben eller en trång hemmafest, jag har bara firat med vänner ett fåtal gånger annars har det varit närmaste familjen. Jag menar att man tar fram sitt finaste porslin, de vackraste glasen och stryker sina linneservetter. Nej, det spelar egentligen ingen roll vad det är - men det ska kännas att det är någonting extra, någonting man bara gör en gång om året. Så har det alltid varit för mig. 
 
Det har väl aldrig hänt att ett nytt år har blivit just så som man tänkt sig? Att man dessutom ska lova sig själv en massa saker bara för att det är nyår tycker jag tar udden av firandet. De år jag har gjort det har det varit önskningar snarare än löften och jag har glömt av dem så fort klockan slagit tolv. Uppenbarligen fungerar det för många att nå sina mål på det här sättet och det är ju toppen, men inte för mig. 
     Således har jag lämnat det bakom mig och mitt enda mål vid skiftet 31 December/ 1 Januari är att det ska ske med buller och bång, musik, skratt, skålande och massa, massa kramar. 
 
Ungefär så här ser det perfekta nyåret ut i mina drömmar
 
 
Bilderna kommer från min Pinterest och Tumblr!
 
 God Fortsättning!
//L
 
 
Gathering, Linda | |
Upp