You can't keep a secret, but you keep a diary anyway pt 2

 
I wish I was the moon - Neko Case
 
Jag sitter i soffan och försöker mörda hosta, snuva, halsont och trötthet med hjortronte. Försöker streama serier och filmer men irriterar mig mest över att de hackar eller trillar ur synken så att ljudet hamnar fem steg före bilden. 
Jag har upptäckt att jag inte är helt förtjust i 3D-finesserna i The Great Gatsby; de förstör liksom bilden i den vanliga 2D-versionen. Det lägger sig som ett mjukt, immigt filter över skärpan och animeringarna blir alltför tydliga. Realismen försvinner. Det ser lite ut som hur jag kan tänka mig att en drogtopp är. Kanske är det just det som är poängen?
 
Flytta på dig - Alina Devecerski
 
Bestämde mig för att ge True Detective en chans, man har ju hört en del om den. Redan i vinjetten fick jag känslan att det kommer bli en klassiker, en sådan där serie som vi köper i samlingsboxar om tjugofem, trettio år. Ungefär som Öster om Eden eller Dallas. Ännu bättre - Anne på Grönkulla, Herrskap och Tjänstefolk och Mot Alla Vindar.
Som jag redan gör med Downton Abbey.
 
The sun is often out - Patrick Wolf
 
Vinjetten till Mot Alla Vindar skulle vi spela på våra auditions när vi sökte till estetlinjen. Jag hade planerat precis hur jag skulle göra, men när jag väl satt där framför fem fullvuxna karlar som granskade mitt femtonåriga jag i den prickiga klänningen och med pappas gitarr över axeln fick nervositeten det bästa av mig och jag spelade precis så som jag INTE skulle spela.
 
It'll all work out - Tom Petty and the Heartbreakers

Jag tänker ofta på allt det som jag vill göra och bli. Jag har sökt till universitetet och en franskakurs nu också, som om jag är på väg någonstans, men än så länge är allt som väntar mig de kommande månaderna en lång väntan. Ja, och högskoleprovet.
Sådan tur att jag gillar mitt jobb!
 
Music to hold hands to - The Lucksmiths
 
The Call Within - Dario Marianelli
 
Over and out
//L
 
 
 
Linda | |
Upp