Cheerleader (Felix Jaehn Remix Radio Edit) - Omi

Denna låt hade gått mig helt förbi tills för några dagar sedan, då det började blåsa någon typ av trumpet/saxofon eller så i duschen en morgon. Tydligen hade den legat på första plats i flera veckor. Och precis där i duschen var nog perfekta platsen att höra den för första gången. För jag plockar fram Omi när jag vill göra livet lite roligare. Borsta tänderna tex, blir sugen på att gå och göra det nu trots att det är timmar kvar till läggdags bara för att jag ska kunna dansa runt med den i hörlurarna.
 
För även om lite retro-blås inte är särskilt orginellt i de senaste årens stora dängor (som min kära violflicka påpekade) tycker jag ändå att den här lyckas lite bättre än sina kamrater. Jag var ju kär i Klingande – Jubel - Radio Edit när den kom ut och har tingat fast den vid många viktiga saker genom att lyssna på den, men tyckte också om den på ett annat sätt. Jubel har lite "smutsigare" toner som man har i högtalarna när man kör bil för snabbt och är påväg på viktiga uppdrag medan Cheerleader har det här glada gunget man lyssnar på en dag på stranden.
 
Sedan, och jag kan inte riktigt sätta fingret på varför, ger denna uppkomling mig känslan av 90-tal. Och det gillar vi, om något. Nä men, lyssna själva vetja. Vad tycker ni? Kan ni klura ut vad jag menar?
 
 
Omi – Cheerleader - Felix Jaehn Remix Radio Edit
 
 
// Catrine
Catrine | |
Upp