NOLLSTÄLLNING, CLEAR ALL, DELETE - ETT NYTT ÅR PÅ INTÅG

Jag tycker om det här med nyår. Det är en känsla som smugit sig på de senaste åren, det här med det NYA året. Sedan barnsben har jag larvat mig med mer eller mindre seriösa nyårslöften;  jag har skrivit ut dem från datorn med ett passande, viktigt typsnitt och satt upp på väggen i mitt rum, jag har bojkottat dem helt och hållet men sedan lite i hemlighet styrt upp någon slags plan för mitt inre, trots allt. Jag har också försökt omforma dem, inte kalla dem för löften utan drömmar, mål eller liknande för att det ska bli lättare att utföra. Det får ändå alltid samma utfall.
 
Dock skulle jag vilja stå fast vid att inte kalla dem för löften.
 
I mitt huvud är det nya året en nollställning där misslyckanden, tråkigheter och liknande raderas men erfarenhet består. VIsst är det praktiskt? Men så fungerar det också för mig att formulera mål i skrift, just för att det känns mer bindande (och viktigt, precis som att välja typsnitt som jag nämnde förut...) än att ha det i exempelvis datorn. 
Än så länge har jag inte ens fastställt för mig själv vad mål/önskningar/drömmar inför 2016 ska bli, men det lär väl dyka upp här lite sporadiskt, tänker jag mig. En sak som dock är säker är att jag behöver organisera upp praktiskt taget allt för att det här ska kunna gå - så det blir väl helt enkelt det första, grundläggande målet!
 
 
Summa summarum: Violflickorna hänger i ytterligare ett år, så häng gärna med ett tag till! Och vet ni? Nästa december firar vi hela fem år!
 
 
Gott Nytt År!
//L
Inspiration, Linda | |
Upp