Paket en helt vanlig onsdag

De här senaste dagarna har bara bestått av plugg, plugg och plugg vilket innebär att sitta inne hela dagarna med näsan i böcker så till den milda grad att jag har fått tillbaka mitt ryggont som jag fick förra året när jag jobbade. Jag vet. Det är sådan medelåldersvarning på det, men samtidigt måste jag säga att förslitningsskador inte är att leka med! 
 
Hur som helst, allt medan snön lade sig tjockare och tjockare på marken igår läste jag om mina klerker och adelsmän när plötsligt ett paket damp ned i brevlådan. Då det alltid är spännande med paket skyndade jag mig genast för att öppna det. Väl i min hand förstod jag dock att det inte var någon överraskning eller beställning som jag hade glömt bort utan bara helt vanlig kurslitteratur. Menmen.
 
När de är inslagna i fint brunt papper blir upplevelsen desto bättre!
 
Det var den här eminenta boken som till slut hoppade fram ur all inslagning. Bland annat innehåller den verket Den unge Werthers lidanden av Goethe som jag har varit sugen på att läsa länge! Jag menar, bara titeln spår ju någonting hjärtskärande, just vad jag är svag för!
 
 
Det var heller inte helt otrevligt när den här trillade in med posten dagen innan, föga förvånande kan jag säga att jag redan har tittat färdigt på alla avsnitt så nu är det bara att vänta på julspecialen som kommer när den kommer - den fanns inte på lager!!
 
//L
Allmänt, Linda | |
Upp