Goldfevah'

Dagens outfit - pyjamas
 
Lördagsmorgonen började tämligen angenämt med sovmorgon och strålande sol! Efter långfrukost i sängen framför Scandal öppnade jag ytterdörren på vid gavel, slog mig ned på trappen med konstplugg och gick knappt in igen förrän efter tre. Konsten varvades med litteraturläsning, Molières Tartuffe (som jag måste rekommendera - ett lättsmält drama med kvick humor), och snapchat-konversationer. 
 
Strax innan sex kom Jenny och vi fejade med hår och diverse kosmetika tills klockan var alldeles för mycket och vi fick slänga i oss maten för att hinna med bussen till Jennifer. Där skulle det bli mello-förmys med några klasskamrater innan kvällens huvudaktivitet, Uni-kravall med 70-talstema där vi sedan dansade natten lång!
 
Hög glam-, disco- och hippie-känsla eftersträvades med glitter, fladderbrallor och blomsterkransar.
 
Imorse vaknade jag sedan oförskämt pigg och delade en angenäm frukost med Jenny innan hon åkte på utflykt. Jag satt ungefär en halvtimme ute i trädgården igen innan jag insåg att det inte var lika varmt som sist och gick in. När jag bäddade rent i bäddsoffan såg jag sedan början på ytterligare ett litet blad på den ena nyplanterade pelargonen och blev helt salig! *Förtjust litet "ooh!"*
 
Ett telefonsamtal senare fastnade jag i soffan med Catrine framför Jordskott och det hade nästan börjat skymma när vi slängde våra kånken på ryggen för att handla. Nu sitter vi nöjda efter lyxig söndagsmiddag och peppar inför historiaföreläsning och utdelning av nästa hemtenta! 
 
Sannerligen en finfin helg, inte sant?
//L
Gathering, Linda | |
Upp