13 FRÅGOR DEN 13:E

1. Vad är du beroende av?

Vet med mig att jag nog har lite av en beroendepersonlighet så brukar undvika att lägga på mig vanor. Men får nog vara så tråkig och säga min mobil. Både ett ohälsosamt och rätt icke originellt svar men det är nog tyvärr sant. Spotify, Snapchat, smskonversationer och Jodel är grejer som jag kan fastna på.

 

2. Du måste klä dig i en enda färg resten av livet, vilken?

Svart eller vitt. För att det är enkelt men också för att jag innerst inne under min pråliga lilla fasad nog är en rätt minimalistisk varelse. Så ja, svart. Även om det lär bli varmt på sommaren. 

 

3. Vad får du oftast komplimanger för?

Att jag pratar så mycket, tror jag. Vissa himlar med ögonen åt det har jag förstått, men de flesta brukar tycka att det är skönt att jag ställer frågorna ingen annan vågar ställa, tar första kontakten och så vidare. Paradoxalt nog skulle jag säga att det också är det jag har svårast för med mig själv. 

 

4. Dina planer under 2016?

Jag har faktiskt valt att kliva av studierna för ett drygt år framåt. Nu ska jag jobba, mycket. Ofta. Med nya grejer och testa sånt som jag inte gjort innan. Jag ska lära mig att ta hand om mig själv, utveckla disciplin och planering.

 

5. Brukar du skratta för dig själv?

Ja absolut. Har en tendens att ha rätt långa konversationer med mig själv. Sen kommer jag på mig själv med vad jag gör och så säger jag åt mig själv att sluta prata med mig själv. Och så går det runt så. Har nog lyckats att dölja det än så länge dock. Alla håller väl på så liksom, tänker jag. Eller?

 

 6. Vad är det konstigaste du ätit?

Oj. En enstaka fluga har väl slunkit ner i barndomen. Sen är jag en sådan som tar i mycket grejer, sällan tvättar händerna och tror på att lite skit rensar magen. Så har säkert fått i mig allt från diverse baciller till kemiska medel via mat som jag tallat på efter att ha tagit i något annat. 

 

 

 7. Hur imponerar man på dig?

Det där ändras fram och tillbaka. I vissa lägen impas jag av elitism, människor som är stora, starka eller bra på mäktiga saker. Men ibland tänker jag att det finaste en människa kan vara är god och eftertänksam. Så jag vet inte. Människor som tänker respekterar jag. Tänker och reflekterar för att ständigt utvecklas. Ja och människor som kan gå i en skjorta en hel dag utan att skrynkla till den . Er dyrkar jag. 

 

8. Vilken stad vill du helst bo i för resten av livet?

Vill nog helst inte behöva välja. Men tror att jag i längden skulle vara lyckligast i en stad som Borås eller Linköping. 

 

9. Hur ser dina morgonrutiner ut?

Rutiner? Vad är det för något? Gillar att duscha på morgonen för att vakna till. Och har lärt mig att starta dagen med ett stort glas vatten. Annars varierar det något hiskeligt beroende på vart jag vaknar och vart jag ska sen.

 

10. Vad längtar du efter?

Att få jobba! Aldrig varit sugen på det innan, men nu vill jag ut och lära mig något nytt! Lära känna nya människor, få kollegor och ha någonstans att gå så att jag kan komma hem riktigt slutkörd efter jobbet.

 

11.Serier du följer just nu?

Följer aldrig serier. Har aldrig tålamodet. Har inte heller så bra internet hemma att jag kan streama, och vår TV funkar inte för mer än DVD:n och att koppla in datorn. De få jag lyckats se klart det senaste året har väl varit Jordskott, Jättebästisar och de som Linda tittar på (Scandal, Chuck och Mr Selfridge).

 

12. När brukar du oftast gå och lägga dig?

Finns det en timme på dygnet har jag någon gång gått och lagt mig då. Är en nattuggla men mår såklart så mycket bättre när jag får sömnen jag behöver så har börjat växa upp och ta tag i min dygnsrytm. Har sen flytten hit haft ett ganska luftigt schema vilket lämnat plats åt mååånga sovmorgnar.

 

13. Vad finns alltid i din väska?

Tamponger, Försvarets hudsalva och hörlurar. Innan hade jag alltid med mitt Moleskin-block och en penna men har börjat slarva med det nu.

 
// Catrine
 
Allmänt, Catrine | |
Upp