NÅGRA FREDAGSTANKAR

 
 
Såg att en av mina gamla skolkamrater (alltså inte någon jag känner men hälsat på någon enstaka gång och gått i gymansiet samtidigt som) lyckats slå igenom med sin musikkarriär. Skulle hänga med på någon turné med en större stjärna. Tänker att jag kanske sitter där om några år och inser att jag gick på samma skola som nästa Zara Larsson. Lite ballt ändå. Kul för henne!
 
 
Vilket leder mig osökt till min egna "karriär". Har gått och fått ett jobb, också kul såklart. Jag har förstått av folks reaktioner att kundtjänstmedaretare inte hänger särskilt högt i folks prestigegranar men jag kan faktiskt inte känna med det. Om man ska gå på konkreta saker som arbetstider och lön förstår jag ju att det inte är en VD-position men jag är personligen så himla taggad på det här jobbet. Ska bara bli så kul att få jobba! Och prata med människor. Jag diggar ju det.
 
 
Jobbet börjar på måndag men först ska jag få en hel helg med en speciell person. Peppen inför denna helg har varit här hela veckan men också fått mig att inse hur svårt det är att komma på något roligt att göra. På riktigt, känner mig så väldigt fantasilös. Vill liksom hitta på något, ha någon aktivitet att fokusera på. Har ni några bra tips på vad man kan hitta på i Linköping med omnejd? Tänk er typ något i stil med vad Kat och Patrick gör i 10 Things I Hate About You eller annan valfri tonårsfilm.
 
 
Kommer på mig själv med att också tycka att det är svårt att hitta någon passande dricka till maten när alkoholhaltigt är uteslutet pga antibiotika-knaprande. Men sen slår jag mig själv i pannan och inser att det ju faktiskt finns massvis med passande grejer till en finmiddag. Bara jag som återigen är fantasilös. Tar gärna tips även på denna front.
 
 
 
 
Nu ska jag pipa iväg och hämta mitt sällskap för helgen. Ha en fin helg hörrni, ciao!
 
// Catrine
Catrine | |
Upp