SJÄLVPEPP, FINBESÖK OCH PINCHOSPREMIÄR

Idag är det onsdag, det är mitt i veckan och jag vill börja med att slå ett slag för oss: För Violflickorna.
 
Efter två rätt omtumlande och ömsom bra, ömsom sämre veckor sitter jag här med lite allt möjligt i min stackars lilla överarbetade hjärna och tänker att vad fint att få ha en sådan här liten plattform att dela med min kombo, vän och partner in crime. Vad fint att ha en ambition, en vision och ett mål att jobba tillsammans mot. Vad oerhört fint att veta att vi tar oss själva på allvar med den här bloggen. Vad fint att vi kan luta oss på varandra när det regnar motgångar. 
     Det allra bästa av allt är ju att vi VÄXER. Att vi utvecklas i uttryck och att ni som läser faktiskt bara blir fler och fler. Så tack till er och tack till oss, för att vi redan hängt med i drygt fyra år. Skål!
 
Nåväl.
Veckan efter min hemkomst från nordligare breddgrader var jag sjuk lite omvartannat vilket tyvärr grusade våra planer för Catrines födelsedag. Som tur var lyckades jag tillfriskna till påskhelgen då vi skulle få finbesök av två Boråsbor. Det åts kinamat framför rom-coms, shoppades och dracks vin (den kvällen tappade jag rösten helt och hållet) innan helgen var över. 
 
Den obligatoriska diskbänksbilden som vi introducerade när vi skulle på Veronica Maggio hösten -14. Här ställer vi upp oss och posar som bara den när det är dags att gå på partaj/konsert och annat viktigt. 
 
 
 
 
Nästa festlighet inträffade följande torsdag då vi (om)planerat in Catrines födelsedagsfirande! Vi bjöd hem Elin och Sanna på någon slags variant av daiquiri innan vi åkte in till stan där Sanna bokat bord på Pinchos, vars koncept för övrigt var helt nytt för mig. Man beställer alltså mat och dryck via en app och får en liten notis när det är klart att hämta! Rena rama science-fiction, som farmor hade sagt.
 
Flädermojito
 
 När vi ätit oss mätta på plankstek (tapasversion, minsta köttbit jag sett), bläckfiskringar, sötpotatispommes och en massa annat gott gick vi vidare till en bar där vi gjorde bekantskap med en aningens snäsig servitris varpå vi efter en stund helt sonika åkte tillbaka till Utterlyan och hade efterfest med Markus Krunegård i högtalarna. 
 
//L
Gathering, Linda | |
#1 - - Anna:

Nicely!! :-)
Längtat efter era inlägg :-)

Upp