BERTHOLD OCH ALEO-VERA

Äntligen har mitt fina krukställ från Rum 21 fått sig en liten planta. Interflora i stan hade extrapris på gröna växter, vilket var ypperligt för mig! Jag köpte en schefflera som ännu är namnlös, men också en annan grön växt som jag har döpt till Berthold. Dock minns jag inte vad den har för "vetenskapligt" namn den har. Det var också i efterhand jag insåg att Berthold förmodligen är döpt efter filosofen Berthold Brecht som vi har läst väldigt mycket om på senaste. Nåväl - här har vi honom!
 
Solen låg helt fantastiskt fint på honom igår morse.
Dessutom har aloe-veran (som sorgligt nog alltid varit namnlös) fått flytta in till mig och till en helt ny ampel från Lagerhaus.
 
Och det var allt från min lilla växt-uppdatering för den här gången!
 
//Linda
 
Inspiration, Linda | |
Upp