DEN VIRTUELLA SKIVHYLLAN

Tänkte idag dela med mig av lite mer musik, väntar med spänning på ytterligar en försenad leverans från cdon men mer om det när den dimper ner i brevlådan. Nu gäller det album som jag har på min lista, som jag lyssnar igenom och känner av ifall de är "värda" att köpa ett fysiskt exemplar av. Eftersom nästan all musik är digital idag tycker jag att man kan unna sig att bara köpa abum där allt är bra, där varje låt har någonting att säga mig. 
 
Secondhand Rapture - MS MR
Här är ett album som jag har funderat på i drygt ett år. Frågan är ju om det är värt att införskaffa om det inte har gjort ett större avtryck efter ett helt år. Dock är tycker jag det krävs ett specifikt tillfälle, sinnesstämning om ni så vill, för att kunna uppskatta musiken på det "djupaste" planet. Det finns låtar och musik som man uppskattar korta perioder - en sommar, efter ett uppbrott/jobbig tid, när man är dökär eller när man är på resande fot. Jag vill liksom hitta musiken som kan hålla en livstid. Ursäkta flummet, men så tänker jag...
 
 
Django Unchained - Soundtrack
Den här skivan skulle jag nog vilja ha på LP. Talande musik, härliga västernvibbar etc. etc. Dividerar väl fortfarande om jag kommer tycka om hela albumet, eftersom inte alla låtar är tillgängliga på spotify. Har inte så mycket mer att säga än: LYSSNA (särskilt på Lo Chiamavano King, Unchained, Django och Trinity: Titoli).
 
 
O Vertigo! - Kate Miller-Heidke
Samma artist som jag gjorde ett inlägg om häromdagen! Detta är alltså hennes senaste släpp och jag har alldeles nyligen börjat lyssna in mig på det. Det har väl egentligen väldigt liknande ljudbild som Nightflight men med en tydlig skillnad: likt omslaget känns den här skivan ljusare, lyckligare. Den är på mycket god väg att hamna i hyllan!
 
 
This is Acting - Sia
Började lyssna på det här albumet idag. Fastnade uppenbarligen direkt. Har ännu inte lyssnat på alla låtar men House on Fire var det första spåret som shuffle-funktionen valde att spela vilket jag får säga var ett mycket bra val. Även Space Between är väl värt en lyssning. Tycker däremot att omslaget är väldigt obehagligt... vilket tyvärr talar emot köpet en aning. Vill liksom inte framkalla mardrömmar varje gång jag plockar fram den från hyllan. 
 
Seså, in och lyssna!
//L
Inspiration, Linda | |
Upp