LOOK AT THOSE MELONS

Tre små melonplantor och ampellilja kommer lastat!
 
Idag bestämde jag att melonbladen hade vuxit tillräckligt för att planteras om. Den ena till en större kruka och de andra två som jag planterade ihop separerade jag på. Med tre chanser kan jag tycka att jag borde lyckas med någon utav dem, i alla fall. 
 
Kolla bara på skillnaden! Så här mycket har de växt på drygt två veckor:
 
Blir lika fascinerad varje gång.
 
 
 
Sticklingarna jag fick med mig hem från Jennifers förfest och som låg i min ryggsäck under hela festkvällen (yep) var också redo att flyttas på. Den ena som fått sätta sig i ett litet provisoriskt växthus, aka plastpåse, planterade jag om och stickling nr 2 fick ta plats i växthuset för att också den skaffa lite rötter! 
 
Det är alltså en luftrenare, men jag googlade fram att den heter ampellilja.
 
Klart!
 
//L
 
 
Inspiration, Kultur, Linda | |
Upp