WE BOTH KNOW WE CAN'T GO WITHOUT IT

När solen sken in genom mitt fönster imorse och solen strålade från en helt klarblå himmel kände jag helt sonika att det hade varit ett brott att inte ta sig ut, varför jag strax snörade på mig kängor (eftersom mina joggingskor ligger i en sopcontainer någonstans då det gick hål på dem senast jag var ute...) och vandrade iväg med Kate Miller-Heidkes O Vertigo! i lurarna.
 
 
 
Lurades nåågot av den ljusa, blåa himlen men höll ett lagom skönt tempo!
Just när jag kommit hem och började plocka fram småkrukor, jord och planteringsprylar rullade Catrine hem från sin tenta vilket vi firade med att sätta på en kanna kaffe på vårt allra sista kaffe.
 
 
 
 
Det blev plantering á la Cajsa Warg, lite tomat, dadlar och melon - så får vi se vad som ploppar upp! Förhoppningsvis kommer snart en stickling till mig på posten då jag engagerade mig i det här trevliga! Själv postade jag en aloe-stickling till Uppsala häromdagen. Så himla kul grej!
Eftermiddagen gick i lugnets tecken, studentlunch (eller kanske husmanskost...) följdes av några avsnitt av Scandal och sedan (för min del) powernap innan vi åkte och handlade inför kvällen. På tal om just det så ska jag springa till kycklingen som står obevakad på spisen - sedan ska vi göra något så konventionellt som att gå ut och ta ett glas vin på stada!
 
À bientôt, och glad fredag!
//L
 
 
 
 
Linda, Vardagligt | |
#1 - - Anna:

Snygga skor!! Roligt med dina inlägg. Berthold har ju fått en fin plats :-)

Svar: Tack! Samma gamla vinterkängor ;) Ja, visst har han! //L
Linda & Catrine

Upp