SE PÅ MIG NU, VAD TYCKER DU?

Hallå hallå! Nu tänkte jag att vi skulle titta på hur mitt musikår har sett ut, jag tycker det är roligt att se vad man har lyssnat på och hur det har förändrats under året. Förhoppningsvis kanske det kan skänka lite inspiration till ny musik?
 
Vi börjar med mina fem största genrer! 
 
Känner att pop är en stark gemensam nämnare... Teen pop <3


De fem artister som jag har lyssnat på mest kommer näst:
Christina Aguilera är inte förvånande alls, började lyssna ordentligt på henne vid den här tiden förra året och det har hållt i sig! Andrew Lloyd Webber hade jag dock inte tippat på. Trodde kanske också att Markus Krunegård skulle lyckas ta sig till den här topplistan.
 
 
Fem mest spelade albumen:
No surprises här inte, och hit lyckades Krunegård ta sig iaf!
 
Mest spelade låtar:
 
Markus, Markus... tänk att jag hittade den där låten precis i början av sommaren och tyckte att den satte ord på precis allt man kunde känna! Nummer 1, 2, och 3 är sommaren musikifierad för mig och Infatuation är min feeling-låt där jag övar mitt weylande... (vilket jag tydligen gör rätt ofta).
 
Här undrade Spotify vad jag hittade på när jag nördade den här låten av Pentatonix ungefär i samma veva som jag kom med i Linköpings Indiekör.
 
Årstid för årstid:
 
Har pratat om det här tidigare men det finns ju få saker som är så roligt och givande som att hitta ny musik. Jag tycker i synnerhet att det är bäst när man hittar nya artister som man kan grotta ner sig i och upptäcka en hel låtskatt! Ljuvligt! Det råkar nämligen vara så att det är precis vad som har hänt med Markus Krunegård. Käre värld vad den mannen kan skriva och spela. Gillar det skarpt. Så in på Spotify och lyssna på Se på mig nu, vad tycker du / Jag Är En Vampyr / Du Stör Dig Hårt På Mig / Tommy Tycker Om Mig / Ibland Gör Man Rätt, Ibland Gör Man Fel / Samma Nätter Väntar Alla / Hollywood Hills och Everybody Hurts. 
 
//L
 
 
Inspiration, Linda | |
Upp