DET SOM FÖRTROLLAR OCH FÖRTÄR

Alltså, det här med att komma hem med nya skivor. Att fortfarande, år 2016, kunna gå till en fysisk butik och bläddra bland plastfodralen. Jag vet få saker som är bättre. Nu i vår har jag dessutom fått en rejäl nytändning och köpt skivor som en galning. Sia, Seinabo Sey och Chet Baker är några artister som har fått flytta in i cd-hyllan men det finns två album som jag är extra, extra glad för. 
 
Veronica Maggio har ju släppt nytt, som väl få har missat. Den första singeln som kom ut, Den första är alltid gratis, imponerade föga på mig och jag blev faktiskt ganska besviken. Men! Så släppte hon hela albumet och videon till Vi mot världen varpå jag föll pladask. Så fin video, så fin låt, så fint omslag - slutsats: så himla fint album!
     När jag således svängde in på Bengans för att hämta Kate Miller-Heidkes album O Vertigo! som de snällt importerat åt mig eftersom det inte säljs i Sverige norpade jag självklart också Maggio. Fick till och med en signerad version!
 
 
Favoriter:
Vi mot världen
Dom sa!
Gjord av sten (titel inlägg)
Svart sommar
Ayahuasca
Play och sen repeat
 
Inser att detta är ungefär halva albumet, men som sagt - ett bra album!
 
//L
Kultur, Linda | |
Upp