NÄR SQUASHEN KOM TILL VÄRLDEN

För någon vecka sedan bestämde jag mig för att (efter många om och men) förså lite squash, så att jag kan sätta ut plantorna i pallkragen så snart som möjligt. Det gick ju fint, planterade i fyra/fem små krukor så att det skulle finns reserver ifall något av fröerna bestämde sig för att inte komma upp. 
 
 
Nästa dilemma var således att hitta en ljus plats som inte låg i direkt solljus. Flyttade om hit och dit i några dagar till jag lyckades välta omkull hela brickan där de stod och det hamnade jord på hela golvet. Där och då kände jag mig oerhört omotiverad till att plantera om allt, så jag pyttsade helt enkelt tillbaka all jord på måfå och tänkte att det får bli vad det blir. Det var ingen stor överraskning att det inte hände någonting särskilt där i jorden efter det.
 
 
Tills den här luringen tittade fram i förrgår! Liten och prunkande som bara nya plantor kan vara och jag blev som ett barn på julafton. I morse hittade jag dessutom ytterligare en liten gröngöling som kikade fram vilket naturligtvis gör att jag omöjligt kan bli på dåligt humör. 
 
//L
Blomster, Linda | |
Upp