KAKOR OCH PORSLINSFÄRG

Efter en natt av huvudvärk, mardrömmar och att vända på mig (i hopp om att den andra sidan magiskt ska ha blivit bekväm och sval sedan jag vände mig från den bara fem minuter tidigare) hade jag ingen energi till något ordentligt igår.
 
Dagen resulterade således endast i mys-sysslor. Tog fram setet med mugg och porslinfärg jag fått av kollegorna på jobbet i hejdåpresent och målade den. Skakigt reslutat bitvis, men förvånande mysigt att sitta och småpilla med det till tonerna av Duran Duran och Eurythmics m.m. När muggen var klar och stod i ugn för att torka hade jag så mycket färg kvar att jag offrade en skål från vardagsporslinet (billig och lätt ersättningsbar från IKEA). Färgen fortsatte att sprida sig över papper men det resultatet kan jag bara inte visa med modet i behåll...
 
 
 
 
 
För att toppa av dagen bakade jag kakor, ultimata mys-sysslan. Jag är så jävla imponerad av mig själv, för första gången sen jag testat att göra dessa behöll de formen i ugnen och flöt inte ut som små minisjöar av råsocker och rivet limeskal. Degen var givetvis ljuvlig också, om någon undrade.
 
Chocolate Chip Cookies med riven lime och kokos
 
 
Ciao!
 
// Catrine
 
 
 
Catrine | |
Upp