Martins dragonpasta

Skrapar man lite i skafferi och grönsakslåda kan man ju få både bottennapp och nya favoriter på middagsbordet. Idag blev det turligt nog det sistnämnda och jag sitter i skrivande stund och äter på en riktigt bra vegetarisk pasta med mycket grönt, lite grädde och en hel del vitlök/dragon i. Som en liten homage till min krigare som just nu är iväg på gröntjänst döper jag denna nya favoriträtt efter honom, extra passande med hans bakgrund som beriden soldat uppe vid slottet.
 
 
Martins pasta
 
 
Aubergine
Broccoli
Haricot verts
Pressade vitlöksklyftor
Pasta
Ruccola
Soyagrädde
 
Dragon
Salt
Svartpeppar
 
1. Stek allt grönt i lite matfett/salt och släng ihop i en gryta.
2. Pressa ner vitlök
3. Koka up pasta så att den inte riktigt blir klar (kokar klart med grönsakerna sen) och ha ner i gröna grytan.
4. Häll i lite grädde och krydda efter tycke.
 
 
Rätten är vegetarisk, och bommade det veganska endast på pastan (som innehåller spår av ägg). Riktigt nöjd erkänner jag. Blir så mallig och säker på min egna förmåga när jag lyckas med en bra maträtt, så nu ska jag hamstra detta kulinariska självförtroende och överföra det på ett till projekt för kvällen - packa upp sommarkläder på vinden och rensa garderoben.
 
Detta till Shout Out Louds nya album, Ease My Mind. Spännande att se om jag blir lika trollbunden som av deras tidigare från dem (inte för att sätta någon press eller så...).
 
 
// Catrine
 
Catrine, Vardagligt | |
Upp