Bilder på mig. Ja ni hörde rätt, mig och bara mig.

Jag har hittat självutlösaren!
 
Pappa är ju fotograf, förvisso pensionerad nu men fortfarande väl försedd med diverse kameror och fotoutrustning. Därför får jag ofta låna grejer av honom som han själv inte använder. Nu senast skickade han med en Fujifilm (X-E1 för den som är intresserad och kunnig, jag är inte en av dem). Det tog Linda och mig lite testande för att komma fram till vissa funktioner som autofokus osv. då jag hade fått med mig en manual också men inte hade med den till Linda häromdagen. Men en drös testbilder och knapptryck senare börjar funktionerna krypa ut ur sina gömmor.
 
Sen, åter hemma med manual pillade jag vidare lite och fann... självutlösaren! Vilken kommer väl till hands när man vill ta lite bilder på en själv men endast har just sig själv till hjälp. Jag har äntligen tagit mig förbi det bekväma stadiet i mitt målande och börjat utmana mig med motiv som jag inte ännu kan, så som helkroppar och olika textilier. Ibland kan det vara svårt att hitta vissa positioner på Pinterest (som är min huvudsakliga inspokälla) men har insett att jag, till viss mån iallafall, kan bistå med dem själv!
 
Ett plus i kanten är såklart att jag blir lite bekvämare framför kameran och får lite snygg-bilder att ta fram en dag när lite självpepp kan behövas. Utöver det hoppas jag på att utmana mig själv med mina egna skönhetsideal och normer. Väl medveten om att jag som vit, smal och ung tjej inte står för den representation som kanske behöver synas mest just nu så tror jag ändå att jag kan bidra med något i att variera med oredigerat och oförskönat. Det blir mjukstart med snygga filter och normativt dock, annars är det fasen för läskigt!
 
 
 
Så framöver kommer lite mer bilder på mig! Kul! Tycker jag iallafall. Det är liksom lite stort för mig att våga detta. Ni måste inte titta om ni inte vill. Men det kan bli kul, så häng på! 
 
// Catrine
 
 
Catrine | |
Upp