En kort reflektion över en skål med upphackad frukt och sojagrädde

Det kan säkerligen ha med gångna helgs långa karaktär att göra också, men framförallt tror jag att avsaknaden av i folkmun ofta omtalad söndagsångest beror på jobbet jag ska till imorgon. Inget ont i magen, något så självklart att slippa kan man tycka. Men för min del fortfarande svårt att tro på, får nypa mig i armen ibland för att inse att detta är vardag, inte motsatsen.
 
Hur kunde det bli så dumt att jag mådde så otroligt dåligt när allt jag ville och gjorde var allt jag kunde för att göra ett så bra jobb som möjligt?
 
Så nu mumsar jag i mig de rester av fruktsallad som blev över efter gårdagens valborgsbrunch, tar portionen med mest grädde på innan sambon hinner före och lutar mig tillbaka. Imorgon ska jag iväg och jobba, kul!
 
 
// Catrine 
Catrine, Mitt i livet | |
Upp