Boken. Filmen. FILMEN.

 
Alltså. The Great Gatsby, då. 
 
En explosion av färger, konfetti, jazz och champagne. Kostymeringen var att dö för, musiken likaså. 
 
Här hade man gått och väntat på en film i drygt sju  månader, det är klart att det fanns förväntningar. 
 
Dessa uppfylldes till fullo. Den var precis, exakt och helt och fullt som jag hade förväntat mig. Det tog dock en stund innan jag listade ut om det var bra eller dåligt. Jag kom självklart till slutsatsen att det var positivt.  
 
Det var bara en dag tidigare som jag insett att boken var en av de bästa jag läst. Att den då skulle lyckas föra till skärmen verkade näst intill omöjligt! Men, som den pionjär och innovativa regissör han är, gjorde allas vår Baz Luhrmann det absolut bästa av situationen. 
 
En verkligt magnifik film, skulle jag beskriva den som, och jag kan knappt vänta tills den står och är lika magnifik i min filmhylla! 
 
//L
Linda | |
Upp