Filmguld och trädgårdsdrömmar

Sitter och njuter framför Ivanhoe från -82 med fantastiska Anthony Andrews och Sam Neill (Även John Rhys-Davies, icke att förglömma! Gimli, liksom). Andrews är för mig en klassisk skådespelare av gamla skolan som ger sådana härliga hollywood-glamour-vibbar! Den borde väl ge julvibbar också eftersom den sänds i de vevorna varje år, men icke! Varje år sitter jag slaviskt framför tv:n och ser på hela kalaset.
 
Idag var en dag då jag behövde lite medeltidsinspo och frodiga skogar-känsla eftersom jag eventuellt ska få ett par pallkragar av en kollega som ska skänka bort sina. YAY! Så med Ivanhoe i bakgrunden sitter jag och surfar på salladssorter, olika jordar och odlingstekniker och planerar min lilla miniträdgård. Funderar på mangold och andra sallader/kåler, kanske tomater och lite annat (cucamelons låter ju himla kul) - spännande!
 
 
Bilderna finns på min nya anslagstavla på pinterest: odling
 
 //L
Blomster, Linda | |
Upp