Bilder som aldrig blev inlägg

En dag åt jag rustika kroppkakor. Det finns allt en liten husmanskostälskare inom mig! 
 
En annan dag gjorde jag en jätteenkel, jättegod morotssoppa som jag inte kommer ihåg receptet på just nu, men det var typ någonting såhär:
Fem morötter i bitar och en hel gullök fräses i lite smör, kokas sedan med en grönsaksbuljongtärning, två deciliter mjölk och två deciliter vatten i ca tio minuter tills allt är mjukt. Krydda med salt, svartpeppar och ungefär en tesked riven ingefära. Sedan är tanken att man ska köra den i en blender (stavmixer funkar säkert också), med då vi saknar en sådan i vårt hushåll fick det bli en gaffel. 
Klart!
 
Har äntligen köpt en ljusslinga till min garderob (i vintras fick jag könna mig fram två tredjedelar av dygnet för att det var så mörkt)!
 
En ny Audrey fick åka upp på väggen! En reklamsida från Antik & Auktion
 
Välförtjänta pluggpauser har det blivit många av. Här med nämnda Antik & Auktion i högsta hugg!
 
Ett hårband med pärlor som blev för kort...
Hör till en annan sak som jag jobbat med ett tag, kanske blir en sneak-peek senare!
 
Känslan när sommarklänningen fick årets första runda! Efter det har det varit iskallt bortsett från en dag, så det var väl tur att jag hann, antar jag...
 
Det var allt överblivet jag hade för den här gånger, á bientôt!
//L
 
 
Linda, Vardagligt | |
Upp