IN THE SPRINKLING LIGHT OF AUTUMN CANDLES

Än en gång är jag tillbaka i Borås, men istället för jobb är det denna gång dags för lite kvalitetstid med familjen min! Allhelgona som det ju är spenderade vi eftermiddagen på kyrkogården och sade hej till hädangångna släktingar. En kopp kaffe senare vandrade vi genom de ståtliga, höstgula björkalléerna till bilarna - vi skulle nämligen vidare...
 
 
...till ytterligare en kyrkogård en bit bort!
 
Den är helt gigantiskt, men väldigt vacker! Här är en liten anlagd damm med små öar av tända ljus. Rakt fram på kullen ligger en av minneslunderna och där brukar det på Alla Helgons kväll ha samlats så mycket ljus att det lyser och glittrar precis överallt. 
     När ljus var satta och vi hade morsat på resten av klanen begav vi oss hem till min syster som firades med tacomys och panacotta på vit choklad, sedan pratade vi om plastbantning, psykisk ohälsa, veganism/vegetarianism och märket Desigual som jag verkligen inte gillar men vars kläder min syster passar så sjukt bra i vilket är helt paradoxalt.
 
Hur var er Alla Helgona? 
//L
 
Gathering, Linda | |
Upp