EN HELG MED BUBBEL, ALIDA OCH DR HOOK

Det här är Alida! Hon är en fin boråsvän som jag hade turen att lära känna när vi började jobba ihop. Innan det hade vi gått på samma gymnasieskola i tre år utan att ens lyckas hälsa på varandra trots att, som det senare visade sig, vi har en hel drös gemensamma vänner. Så kan det gå.
 
I vilket fall har det varit på tal att hon ska komma upp hit och hälsa på mig sedan den första hösten, 2014. Men resgalen som hon är kallade utlandet på henne och dessutom har jag själv varit i Borås en hel del så setts har vi som tur är gjort ändå. Det var likväl med mycket pirr och förväntan som jag äntligen kunde hämta upp henne på resecentrum förra fredagen och ta med henne till Utterlyan. 
Vi firade vår återförening med ost, vin och en himla massa prat så från den kvällen finns det inte en enda bild. Framåt midnatt fick dock vi plötsligt för oss att fortsätta med vårt Marvel-maraton som återupptas praktiskt taget varje gång vi ses. Nästa film på tur var Avengers - Age of Ultron, men vi somnade i soffan efter ungefär en kvart och så var den kvällen till ända. 
 
 På lördagen var det dags för the grand Linköping-tour, men vi började morgonen med Dr. Hook i högtalarna och en liten promenad innan bussen gick in mot stan.
Vi letade efter inredning till Alidas nya lägenhet och jag hittade en himla massa kläder (väldigt ovanligt, so I went with it...). Dessutom bestämde sig solen för att stundtals titta fram vilket naturligtvis uppskattades, så när vi kom hem från stan blev det kaffe i trädgården med hyresvärdarna. 
 
 
När det blev lite väl kyligt för att sitta ute gick vi in och korkade upp bubblet som Alida hade med sig. Sedan åt vi upp överbliven fetaost och knaprade digestivekex samtidigt som Ultron gick färdigt på tv:n. Vid niotiden hade jag bokat bord på Pinchos där vi gick lös på all tapas och drack mojito. Finfin dag och kväll!
 
 
Sista dagen, söndag, blev det sitta-på-en-gräsplätt-i-solen-premiär för min del! Vi vandrade omkring i trädgårdsföreningen på eftermiddagen och slog oss sedan ned i gräset utanför Konsert & Kongress innan det blev dags att vandra mot resecentrum och Alidas buss hem. Det kändes som att helgen gick lika fort som jag kan tänka mig att det tar att läsa det här inlägget, men till sommaren ska jag nog kunna locka hit henne igen!
 
//L
 
Titel: 
Gathering, Linda | |
Upp