FYRA INSTAGRAMTIPS

Lite då och då får jag ett ryck och rensar på Instagram, oftast är det inte privatpersoner som jag slutar följa utan företag eller andra publika personligheter. De ryker för att jag tröttnar på deras innehåll som gärna blir tjatigt. Ett tag följde jag också otroligt många bikini- och surfingmodeller, och till en viss punkt är de inspirerande i tränings- och stilsyfte, men när det passerar den punkten blir det mest magont och en känsla av att inte räcka till själv utseendemässigt. Och det är ju inget bra såklart. 
 
Men fyra tips som jag kan ge för att de hänger sig kvar trots olika utrensningar är följande:
 
Urban Outfitters
Detta konto bjuder på allt från skitsnygg elektronik med retro touch till miljöbilder, inredning och klädstilar. Det bjuds också på reportage och allt genom en hinna av ett lite sådär lagom analogt och ruffigt filter. Typ det ultimata hipster-kontot.
 
 
Villfarelser
Ett konto av Mathias Leclér som påminner om Jan Stenmarks bilder, humor där textremsor sätts in i äldre bilder för att ge dessa nya, komiska och gärna lite cyniska meningar.
 
 
 
The Academy New York
Är lite osäker på vad the Academy New York är, en syftning eller en faktisk akademi. De lägger iaf upp hittade bilder på klassiska stjärnor och ikoner, och har en egen kollektion av olika plagg. Lite utmanade och provocerande kombinerat med vackra motiv.
 
 
 
Levi's
Ja, för att jag älskar jeans. Fullkomligt älskar. Simple as that!
 
 
 
Har ni några bra Instagramtips?
 
// Catrine
Catrine, Inspiration | |
Upp