Mattor att snubbla över

Mattan som vi har i vårt vardagsrum dominerar hela utrymmet. Jag älskar den och ibland tror jag att resten av inredningen helt enkelt lydigt har fått följa i dess svartvita fotspår. Nu är den förvisso ganska lättmatchad, och kompatibel med en avskalad stil. "Men det där kan man knappast kalla avskalat." tänker ni när ni ser bilderna. Så för att förtydliga, avskalat för att vara mig. Jag som hade kunnat göra en Indiska-butik av mitt tonårsrum.
 
 
 
 
 
Men när jag fick ett reklammail från CDON.com om vårnyheter gick jag in och slökollade lite på deras inredning för att bredda min inredningshorisont. Jag är inte för att handla nytt och byta ut varje årstid ur miljö, stress och ekonomisk synpunkt, men det är lätt att fastna i IKEA-träsket (just eftersom att utbudet är så bra och faktiskt tillräckligt) och det finns exakt EN möbel i vårt vardagsrum som inte är från sagda varuhus. Så för att se lite vad CDON hade att erbjuda gick jag igenom produktflikar över en kopp kallnat kaffe. Snubblade då (höhö) över mattor. En inredningsdetalj som jag inte lagt allt för mycket fokus på innan men nu börjat se nyttan av.
 
Hittade följande:
 
 
Leon
(Hej hallå, hiskeligt dålig produktbild, störningsmoment 2.0)
 
 
Vi har ju just detta med ojämnt färgblandade detaljer i vardagsrummet, och samtidigt som jag förstår att det stora svart/vita fälten i mattan vi har balanserar upp och lugnar ner det hela tänker jag att en vågad matta kan fungera. Vi har ändå helvita väggar (tack och lov!) samt till största delen svarta möbler. Det kommer med största sannolikhet inte att bli något byte, men ibland kan man ju drömma lite. Skulle det bli ett införskaffande i framtiden skulle den tidigare såklart inte göras av med, utan hamna prydligt undanstoppad så att vi kan byta av lite när känslan faller in. Men vad tror ni, hiss eller diss på färgbomb till matta?
 
(Sedan är ju detta med placering av mattor en labyrint jag ännu inte letat mig varken in i eller ut ur. Har letat efter guider om hur man ska tänka men tycker aldrig att jag får till det ändå. Så har någon en Placing Carpets for Dummies liggandes länka/posta gärna. Tack på förhand!)
 
// Catrine
Catrine, Inspiration, Vardagligt | |
#1 - - Anonym:

Jag tror att Alice mattan skulle passa riktigt bra, härligt med lite färg och något som piggar upp😊

Svar: Hehe, är Alice som jag är mest inne på också. Kul att du håller med! Ska bara övertyga sambon också. :) // Catrine
Linda & Catrine

Upp