Ett fel närmare rätt

                                                            1. Ett fel närmare rätt
                                                            2. Svalkar vinden
                                                            3. Ledig
                                                            4. Samtidigt
                                                            5. Mörkt kallt ljus
                                                            6. Trumma trumma
                                                            7. Vart jag mig i världen vänder
                                                            8. Indie Train
                                                            9. Detta har hänt
                                                           10. Who's That Girl
                                                           11. Flyga
                                                           12. Iris
 
Den svenska björnstammen hade ju sin hit "Vart jag mig i världen vänder" som spelades på hemmafester och i upphottade versioner på krogen. "Så mycket mer kan man väl inte göra utav det där?" tänkte jag, och fick med rätta bita mig i tungan. För med detta album, med undantag från en ballad på slutet, överraskar de gång på gång med plötsliga och otroligt välpassande beats lite varstans. Det för tiden och känslan framåt i rasande takt, samtidigt som det finns möjlighet att dansa ur varje litet uns av känsla i musiken.
 
Det är möjligtvis de engelska/delvis engelska spåren som tappar stinget, men det beror nog på att de låter som så mycket annat. Det fina med Björnstammen är ju att de sjunger på svenska, och svensk musik har saknat den här tonen fram till nu. Men ett fel kan ju ibland vara den bästa vägen till lite mer rätt...
 
 
 
Den svenska björnstammen – Ett fel närmare rätt
 
// Catrine
Catrine | |
Upp