Flashback Friday

 
När våren har kommit till Borås tänker jag tillbaka på en ljummen bilresa och vistelse i Tandådalen där det fortfarande fanns snö och skidbackar. Vin chaud, ingefärsfroosh och cashewnötter. Där mitt ansikte blev brunt och solfärgat och vi kunde sitta på altanen utan jacka under långluncherna. Hur hundfjället tornade upp sig just utanför våra takhöga vardagsrumsfönster. Där sjöng en halvtaskig trubadur på after-skin och vi åt sedvanliga äggmackor under timmarna hem.
 
Mina skidor gled utför brantare backar än tidigare, som om om jag äntligen vågade utmana min själv. Någon kexchoklad i sittliften blev det dock inte, får komma ihåg det tills nästa år, för det är i sanning viktiga saker! 
 
Införskaffning till nästa år:
- Kanske någon grad eller två kallare så att backarna håller sig fina längre under dagen. Om man ändå kunde planera vädret!
- Ett par goggles till min hjälm, för den går galet långt ner i pannan...
- Skidvantar
 
//L
 
Linda, Resa | |
Upp