ONSDAG

Gårdagen bjöd på rätt mycket mer än vad som egentligen förtjänade fokus (filosofi-plugg inför måndagens tenta). Det hela började med ett träningspass med Bettan i den ökända Rydskogen, led vidare mot campus där iallafall femton sammanlagda minuter studier genomfördes. Visserligen utslaget på typ två timmar, men ändå.
 
 
När vissa skulle på möte, andra till jobbet och några av oss ville skjuta upp pluggandet ytterligare gick vi ut och  käkade glass i solen. Vi planerade klädkoden för sista tentan och Elin och jag taggade upp för Stockholmsresan vi är på när ni läser detta.
 
 
Linda blev kvar med sitt SuS-möte och jag åkte hemåt för att pyssla lite med hemligheter. När jag sedan fick samtalet om att mina kamrater som skulle möta upp och lämna lite grejer var klara för att göra just det hade jag suttit en härlig stund ute i trädgården med Lurvas. Efter att ha fångat in honom, tvångsgosat lite och ämnade sätta in honom i lägenheten medan jag gjorde mitt ärende kunde jag inte med att släppa honom. Så han fick följa med. Gick skitbra! 
 
 
Alla åter hemma i Utterlyan satte vi oss efter middag med ytterligare hemlighetspyssel i vardagsrummet och The Net  i DVD:n. En del av pysslet innebar pussmunnar tryckta på papper, därmed passade vi på att skicka ett plutmunne-snap till väl valda kompisar när vi ändå var rödmålade. Får nog jobba lite på min pose tror jag...
 
Nu är jag som sagt precis anländ i Stockholm, där det med Elin ska letas klänning till Jennys bröllop och strosas i Gamla Stan.
 
// Catrine
Catrine, Linköping/LiU | |
Upp