DET VAR EN MORGON I DECEMBER, FRUSNA HJÄRTAN, FRUSNA HÄNDER

En av de texter som fanns som onlineresurs på universitetes bibliotek och skulle läsas inför dagens föreläsning ville inte ladda upp när det var ca 15 sidor kvar, vilket är lite snopet då jag aldrig brukar vara ute i god tid och läsa allt men denna gången faktiskt var det. Lovar!
 
Får se det positiva i att jag har en liten stund här på morgonkvisten att skriva ett blogginlägg istället, ta vara på att jag faktiskt är uppe i rimlig tid för en gångs skull. Återigen, något jag aldrig brukar vara. 
 
Jag lyssnar för tillfället på:
1. Allt Du Gör Och Att Du Finns - Mares
2. Moments - Tove Lo
3. Transformation - Bulgarians Women's Choir (Björnbröder-soundtrack)
4. Fast Car - Jonas Blue, Dakota
5. Wolves - One Direction
6. Bang my Head (feat. Sia & fetty Wap) - David Guetta
 
 
I veckan ska jag:
1. Putsa mina kängor inför mötet i grönkläder i helgen.
2. Ta fram skrivmaskinen. 
3. Förhoppningsvis skriva något på den.
4. Leta upp handduken jag hängde ut på vädring på tvättlinan för typ tre veckor sen och glömde bort. 
5. Äta ute med pappa, bror, syster (+ en) och faster för att fira födelsedag för patriarken.
6. Stryka alla skjortor som hänger i ett sorgligt skrynkel-kaos på min stång.
7. Hämta ut det bankkort som ersätter det jag så klantigt glömde på Sthlm C förra söndagen.
8. Lära mig att diska för hand så att disken faktiskt blir ren (vår kära diskmaskin har lagt av och lämnat oss åt det hemska ödet att ta oss an berget av porslin manuellt....)
9. Faktiskt göra dessa grejer istället för att sitta och göra att-göra-listor.
 
 
Jag har tittat på:
1. Första säsongen av Chuck.
2. Andra säsongen av Scandal.
3. Tre avsnitt av SVT Play's serie Deutchland 83.
4. Inledande avsnittet av Kampen om tungvattnet (också på SVT Play).
 
 
Jag har misslyckats med:
1. Att göra daglig mindfulness-övningar.
2. Att inte sitta ihopklistrad med min mobil när jag ska plugga.
3. Att hitta ny musik.
4. Att laga ordentlig mat varje dag.
 
 
Jag har lyckats med:
1. Att ha ett städat rum iaf 80% av tiden senaste veckan.
2. Några löprundor.
3. Att måla väldigt fel och skevt (ja, det är en bedrift i ett kontrollbehovssyfte).
4. Som innan sagt, att läsa på inför en föreläsning.
5. En helt perfekt hårdag. Skojar inte. En dag när mina pärons hårgener samarbetade på exemplariskt vis.
 
Jag har insett att:
 1. Det finns väldigt mycket snygga väskor där ute i världen. Främst de i brunt läder med lite karaktär och år på nacken.
2. Människor cyklar otroligt mycket i Linköping. Trots stormblåst är folk såpass hurtiga. Sjuka jävlar.
3. Min almanacka är min bästa vän.
4. Det bor en duva på den mest ostrategiska platsen på campus: högst upp på D-huset, mitt i Linköpingsblåsten.
 
 
 
Glad tisdag på er alla (modiga cyklister, bortblåsta duvor och ja... ni med dåliga hårdagar också såklart)!
 
(Rubrik: Allt Du Gör Och Att Du Finns - Mares )
 
 
// Catrine
Catrine, Kultur | |
Upp