EN MELLAN KAFFE TACK!

 
 
 
Ovan: Lite kust och sommar nu vore inte helt fel, eller? Nedan: Linda, avskissandes mina fötter.
 
 
Efter att igår ha skickat hem kompisen Karin som suttit uppkurad i soffan med mig och té ett par timmar tassade jag in till Linda som låg och myste under ett fluffigt täcke. Vi fyllde på med varmvatten i våra koppar och spenderade ytterligare en bra stund i just soffan. Fötter uppdragna, pennor och block framplockade. Jag hittade ett block jag glömt att jag hade och började dra lite streck här och där. 
 
Det blev sent och Linda gav upp för kvällen. Med intentionen att sova även jag plockade vi ihop men somnade gjorde jag inte förrän ännu senare. Det skyller vi på uppskruvad hjärna och en briljant idé att börja scrolla på sociala medier på mobilen...
Således blev det en försovning, stressad morgon på det och djupa veck mellan ögonbrynen när föreläsaren förklarade att rasten (där jag planerat in kaffe-köp) skulle utebli idag pga tight schema. Tyvärr kunde jag, som ni säkert förstår, då  inte vara sådär förväntasfullt taggad under den introduktion vi hade inför B-uppsatsen. Ord och fraser som "utvecklande", "möjlighet att jobba fritt och med det man själv vill", "eget engagemang" osv var mest ångestridande för min nyvakna hjärna. (Men hörrni, det kommer såklart inte vara fallet när jag kommer igång - kommer ju sitta där och älska varenda minut med vatten-över-huvudet-arbete sent in på småtimmarna... eller. Ja. Vi får väl se. Utmaning osv.)
 
 
// Catrine
Catrine, Kultur, Linköping/LiU | |
Upp