VAKNAR TILL FROSTBITNA FÖNSTERBLECK, GLITTRANDE HUSTAK, EN NY DAG

Jag drabbas sällan av måndagsångest. Jag försöker snarare välkomna känslan av en pånyttstart, ett nyår i dess minsta bemärkelse. En ny chans att klara av de där uppgifterna eller komma till skott med idéerna som stannat alldeles för länge på ritbordet. 
    Planen var från början att åka in till campus och spendera några timmar där med plugg för att sedan åka hem och avsluta dagen med Harry Pottermaraton med en vän. Det slutade med att jag stannade hemma och satte upp ett litet temporärt kontor vid skrivbordsskivan i min byrå. 
 
Vid halv åtta-tiden satte jag mig upp i sängen (i huvudet ljöd "jo, Linda! Nu går du upp!") och läste en halvtimma för att vakna till innan det blev frukost.
 
 
Det ackompanjerades av ett avsnitt av Flash, men inte innan jag försökte fånga ångan som bildats i vasen i mitt fönster. Tycker det påminner lite om det här.
Vi såg färdigt första säsongen av Flash förra veckan men det har blivit så sporadiska sessioner att jag inte riktigt känner att jag har koll på läget, alltså håller jag på att se den igen. 
 
 
Några timmar spenderades sedan med ovanstående bok, den här veckan var det postkolonialism och ekokritik som gällde. Läsningen varvades med lätt (betoning på lätt) yoga för första gången sedan tidigt förra hösten för det kröp så himlans i kroppen. Vaknade imorse med träningsvärk.
 
 
Efter lunch skulle var tanken att jag skulle återgå till måsten, men jag bedömde dem som mindre viktiga måsten eftersom det nästan, nästan började skymma och jag ville bara ut, ut, ut i luften! Jag sade något i stil med att "när det är sådant här väder vill jag bara ut i naturen, där det inte finns hus eller vägar", så efter lite pepp från Catrine snörade jag således på mig skorna och tog bussen ut mot Tinnerö Eklandskap och vandrade omkring där ett tag. Som tur är ligger det ganska nära oss, men jag vill liksom komma dit direkt när jag kliver utanför dörren. Nåväl.
Vackert, skönt, ljuvligt, magiskt var det i alla fall.
 
Sedan bar det som sagt av mot HP-kväll, vilket var ett himla fint dagsslut på den här veckostarten!
 
//L
Linda, Vardagligt | |
Upp