VECKAN SOM GÅTT OCH LITE DÄR EMELLAN

Jag började veckan med en härlig promenad följt av ett finfint Harry Potter-maraton med Elin, ost och kex som jag tyvärr inte fick några bilder på. Det var väl för att vi pratade nonstop från det att jag kom tills jag gick! 
     I tisdags mötte jag upp Catrine på campus, fick också krama om Jenny igen innan det var dags för möte med SuS.
 
Solen strålade likt en julidag vilket krävde soglasögon inomhus.
 
På kvällen plockade jag på ett infall fram vattenfärger som säkert är minst lika gamla som jag men som funkade finfint att måla med. Kluddade med det en stund framför Prinsen av Egypten. 
 
 
 Onsdagen började med långpromenad i Tinnerö eklandskap följt av lite plantering av två pelargoner. Dessutom kom det en stickling till mig på posten, som jag väntat! På kvällen kom Sanna förbi med lite snacks och vi gick lös på kaffe och snapchat-morfande och det blev en hel del härliga skrattsalvor.
 
Tyvärr var den här fina gullrankan lite skadad av resan, men jag har hopp om att kunna väcka den till liv!
 
 
Torsdagen spenderades till största del på campus där jag försökte ta tag i min hemtenta. Det dracks kaffe om pausades med första avsnittet av Versailles.
 
 
 
 
När fredagen kom blev vi hämtade av Sanna strax efter tio eftersom vi skulle fira Elin som fyllde år! Det blev en tur till Östergötlands Museum och sedan lunch på Konsert Kongress! Sedan satt vi där och drack kaffe och tog påtår fram tills klockan var halv tre och vägen bar helt spontant till Myrorna innan vi skiljdes åt. Jag och Sanna skulle nämligen på uppstartsmötet för ett mentorsprogram vi är med i! Men mer om det en annan gång. 
 
Här poserar vi bland den klassiska konsten, tillsammans med en faun.
 
 
På lördagskvällen fortsattes firandet hemma hos Sanna. Vi fick drink med kanel/äppelsmak och dessutom drack jag piña colada för första gången! Sedan spelade vi Med Andra Ord och tittade på VH1 popblandning vilket naturligtvis gav kvällen lite extra glam!
Nöjd och glad med colada i hand.
 
Det var allt för den här gången!
//L 
Linda, Vardagligt | |
#1 - - Anna:

Ser ut som en hemskt trevlig vecka! :)

Svar: Det var det, minsann! //L
Linda & Catrine

Upp