LIMMA KRANPLUPPEN!

Hemma i Utterlyan finns det en del lappar. Lappar är liksom en liten grej mig och Linda emellan. Det är mysigt att få en liten hälsning ibland när våra vakna timmar på dygnet inte sammanfaller och vi inte ser varandra på ett tag. Det är praktiskt för att förmedla information och påminna om hur saker och ting ska/bör gå till. Och så är det lite roligt också.
 
 
En befallning till mig själv.
 
 
En lista på vad som ska införskaffas till hushållet, varit stillastående rätt länge nu.
 
 
En av de första lapparna som flög upp, på hallspegeln, då Linda beklagade sig över att hon jämt glömde hjälmen när vi skulle cykla till campus. Fin illustration av mig där va?
 
 
Sådana kan man hitta en morgon när man vaknar och lägenheten är tyst och stilla.
 
 
Någon gång hade Linda kanin-post när jag var iväg en helg...
 
 
...och en annan var jag blomvakt när hon var en vecka i fjällen.
 
 
Bra med förtydligande på plats.
 
Hon lämnar andra små fina grejer också, peppande lappar och läppstifts-meddelanden på badrumsspegeln. Men de tänker jag behålla för mig själv.
 
// Catrine
Catrine, Vardagligt | |
Upp