SÄTTA BORÅS PÅ KARTAN

Visst hade jag tänkt bo kvar i Borås om det funnits en passande utbildning och visst hade jag väl flyttat tillbaka ganska omgående om inte Linköping hade tagit mig med storm. Det är inget fel med Borås. Det är vackert på många sätt. På ett sätt som dammiga porslinsfiguriner i ett pensionärshem som stått arrangerade på exakt samma sätt de senaste trettio åren kan vara. 
     När vi i gymnasiet hade en en arkitektur- och stadsplaneringskurs och vi läste om kommunens ambitioner att göra Borås till en mysig småstad med storstadsutbud skrattade vi lite. Borås kändes statiskt och oföränderligt. Liksom inkapabelt till handling. 
     Det sista året i Borås började saker och ting hända. Ett nedgånget industriområde blev nya innovativa lokaler till Textilhögskolan och entreprenörer började haka på trender. Så plötsligt, nästan två år senare dyker en cityguide upp på ett av Sveriges största bloggkollektiv - Lovely Life. Borås har skakat av sig dammet och ruskat om och det är svårt att inte känna både nostalgi och stolthet över sin hemstad. Hela guiden finns här!
 
På Café Bakgården har det ätits en himla massa paj efter sommaravslutningarna på låg- och mellanstadiet
 
 
Textilhögskolans fräna lokaler
 
 
Himla kul, men föga förvånande, att Veras Garderob som drivs av en bekant fick komma med! 
 
 
Precis till vänster om den här vyn, på café Viskan, satt jag och Alida praktiskt taget hela förra sommaren om kvällarna och drack vin
 
Bara att ta en tripp till Borås nu, helt enkelt!
//L
Inspiration, Linda | |
#1 - - Sara Skoglund:

Åh skoj, det här ska jag visa mamma! :)

Svar: Ja, det tycker jag! Så himla roligt att Veras fick komma med i guiden, tycker jag :) //L
Linda & Catrine

Upp